לימודים בקפריסין

בתי ספר בינלאומיים בפאפוס

אפשרויות לימודים בקפריסין מעניינות את המשפחות המתכננות מעבר לקפריסין ובתי ספר פרטיים בפאפוס נמצאים בשורה הראשונה. החינוך בקפריסין נחשב מעולה וברמה גבוהה. מערכת החינוך בקפריסין מאפשרת בחירה בין בתי ספר פרטיים בינלאומיים, או בתי ספר ממלכתיים. קיימת אפשרות לקיים לימודים בקפריסין במערכת החינוך הקפריסאית ביוונית או לעקוב אחרי תוכנית הלימודים הבריטית באנגלית.

ברור שעבור משפחות עם ילדים, תהווה רמת מערכת החינוך והאפשרויות הקיימות בה, אחד השיקולים החשובים בהחלטה על רילוקשיין למדינה זרה. ההחלטה על לימודים בקפריסין מתחילה בהחלטה לאיזה בית ספר לשלוח את הילדים. זו היא החלטה משמעותית ויכולה להשפיע רבות על התאקלמות המשפחה כולה.

בכתבה זו ניסינו לתת מידע פרקטי וממוקד על מערכת החינוך בקפריסין ובהרחבה על לימודים בקפריסין  בבתי ספר באזור פאפוס. 

נתחיל

מערכת החינוך בקפריסין כוללת ארבעה שלבים: טרום-יסודי, יסודי, משני (חטיבת הביניים) וגבוה.

תשע שנות חינוך הן חובה (ובחינם בבתי ספר ממלכתיים): חינוך הוא חובה מבית הספר היסודי (גיל 6) ועד סוף השנה השלישית של בית הספר העל יסודי (גיל 15).

לימודים בקפריסין - חינוך טרום יסודי

תוכנית לימודים בקפריסין מאושרת ע"י משרד החינוך הקפריסאי שאחראי לאישור של כל גני הילדים הפועלים בקפריסין, בין אם גן ילדים ציבורי המנוהל על ידי המדינה ובין אם גן ילדים פרטי. משרד החינוך קובע גם את תכנית הלימודים. במסגרת החינוך הטרום יסודי. קיימות שלוש אפשרויות:

גני ילדים ציבוריים הפועלים בסמכות משרד החינוך, בשיתוף פעולה עם עמותות ההורים ורשויות הקהילה. כל המורים מוסמכים, בעוד שעוזרי המורים מחויבים להיות בוגרי תיכון.

גני ילדים קהילתיים מנוהלים על ידי עמותות הורים או רשויות קהילתיות ומאושרים על ידי משרד החינוך.

גני ילדים פרטיים, בבעלות פרטית שנדרשים להיות מוכרים ומאושרים על ידי משרד החינוך והתרבות ולפעול על פי חוק בתי הספר הפרטיים בקפריסין.

חינוך יסודי בקפריסין

חינוך יסודי הוא חובה וחינם בבתי הספר הממלכתיים המנוהלים על ידי הממשלה בקפריסין. לעומת זאת ההשכלה בבתי הספר הפרטיים כרוכה בתשלום והמחירים משתנים מבית ספר לבית ספר.

כאשר תרשמו ילדיכם לבית הספר היסודי תצטרכו להראות פנקס חיסונים מישראל. החיסונים מומלצים על ידי בתי ספר ואינם חובה. מצד שני עלולות להווצר בעיות בקבלה אם לא חיסנתם.

לימודים בקפריסין במסגרת החינוך היסודי נמשכים תקופה של שש שנים. ילדים רשאים להיכנס למערכת בתי הספר היסודיים מגיל 5 שנים ו -8 חודשים.

כפר בו יותר מ -15 ילדים בגיל בית ספר יסודי, יזכה בבית ספר עבורם. כפרים עם פחות, ישלחו הילדים לבית הספר האזורי של הקהילה השכנה. אם יש בכפר 5 ילדים ומעלה הרי שיקבלו הסעות חינם.

בבתי הספר הכפריים הקטנים יותר שבהם אוכלוסיית התלמידים כולה מונה עד 39 תלמידים, יתקיימו הלימודים בכיתות רב גילאיות. בבתי הספר האלו מתקיים יחס מורה-תלמידים של 1:18 – 1:19. בסיום בית הספר היסודי יקבלו הילדים תעודות גמר.

יום הלימודים אגב, מסתיים בצהריים.

לימודים בקפריסין - חינוך על יסודי

לימודים בקפריסין בבית הספר העל יסודי נמשכים שש שנים ומיועדים לילדים מגיל 12 עד 18. שלוש השנים הראשונות הינן חובה, כאשר עזיבת בית הספר מותרת לאחר יום ההולדת החמש עשרה של הילד. כך שחובת לימודים בקפריסין מסתיימת למעשה בגיל זה. אין בחינות כניסה לתלמידים העוברים מבית ספר יסודי אחד שבבעלות המדינה לאחר, אולם תלמידי בתי ספר שסיימו את בית הספר היסודי במוסד פרטי בשפה זרה חייבים לעבור סדרה של הערכות ובחינות כניסה כדי להיות רשאים ללמוד בבתי ספר תיכוניים ציבוריים בקפריסין.

יום הלימודים בקפריסין  נמשך בין השעות 7:30 עד 13:35.

שבוע לימודים בקפריסין הוא שבוע של חמישה ימים, שני עד שישי, יום הלימודים מחולק לשבעה שיעורים של 45 דקות כל אחד. שנת הלימודים מתחילה בשבוע השני של ספטמבר ומסתיימת ביוני.

שנת לימודים בקפריסין מחולקת לשלושה חלקים: ספטמבר עד דצמבר, דצמבר עד מרץ ומרץ עד סוף מאי.

ילד אינו יכול להמשיך לשלב הבא בלי לעבור את מבחני סוף החלק.

השכלה טכנית ומקצועית תיכונית (STVE)

לאחר סיום שנות לימודי החובה ובתנאי שעמד בבחינות הגמר יכול התלמיד להמשיך במסלול השכלה טכנית לשלוש שנים (STVE). הלימודים הטכנים (דגש על המדעים) והמקצועיים (דגש על הטכנולוגיה, התעשייה)  עוסקים בהיבטים התיאורטיים והמעשיים של המקצועות. סיום מוצלח של לימודים בקפריסין במסלול זה של השכלה תיכונית טכנית או מקצועית מאפשר לבוגר ללמוד במוסד גבוה.

חינוך פרטי בקפריסין - פירוט והרחבה על אזור פאפוס בהמשך

לבתי הספר הבינלאומיים הפרטיים קיימת מידת מה של עצמאות לעומת בתי הספר הממלכתים. עצמאות זו מתבטאת הן בפעילותם והן בתכניות הלימודים המוצעות. חלקם לדוגמא, מאפשרים לימודים בקפריסין, אבל על פי מערכת החינוך הבריטית. עם זאת, גם בתי ספר פרטיים אלו רשומים ומפוקחים ע"י משרד החינוך. ההוראה ברוב בתי הספר הבינלאומיים בקפריסין היא בשפה האנגלית, אולם לרובם יש מורים ל- ESL (אנגלית כשפה שנייה) שיעזרו לילדים ממדינות שאינן דוברות אנגלית.

מרבית בתי הספר, פרטיים וציבוריים כאחד ידרשו מהילד בעת רישומו לבית הספר להשתתף בראיון ו / או להיבחן במבחן כניסה כדי להעריך את רמתו לפני קבלתו. 

לימודים בקפריסין - מערכת החינוך המיוחד

מערכת החוקים בקפריסין הנוגעים לילדים עם צרכים מיוחדים מעניינת וכוללת גם תקנות לאיתור מוקדם של ילדים הנדרשים לסיוע והכוונתם למסגרת המתאימה ביותר שיש. הממשלה מספקת בתי ספר מותאמים לילדים מגיל 3 עד 18 (ניתן לבקש הארכה לשהיית התלמיד בבית ספר שכזה גם עד גיל  21).

המגמה בקפריסין היא לאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים ללמוד במערכת החינוך הרגילה כדי לעזור בשילובם גם בפן החברתי ובכלל לספק את כל התמיכה הנדרשת. במסגרת תמיכה זו, מקצה משרד החינוך הקפריסאי מורי שילוב העובדים גם מעבר לשעות הלימודים הרגילות.

גם לילדים הסובלים מבעיות קשות יותר קיימת אפשרות לימודים בקפריסין והם מתקבלים לבתי ספר קטנים עם מתקנים מיוחדים. ישנם בתי ספר מיוחדים לילדים עם צרכים פיזיים, נפשיים או רגשיים קשים. גם במקרים אלו מנסה משרד החינוך הקפריסאי לעודד אינטראקציה בין ילדי בתי הספר המיוחדים לבין הילדים במערכת החינוך הרגילה.

בתי ספר פרטיים בפאפוס - שאלות ותשובות

לימודים בקפריסין ניתן לקיים בבתי ספר פרטיים מעולים. מאחר ואנחנו חיים באזור פאפוס הרי שנתמקד בבתי הספר הפרטיים שיש בה.

בפאפוס שלושה בתי ספר פרטיים גדולים המרכזים בהם את רוב ילדי הזרים שחיים בעיר. בתי הספר דומים מבחינות מסויימות ושונים באחרות. 

ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי על בתי הספר האלו כך שאם אתם נדרשים וחושבים על שילוב ילדכם בהם ובכלל על אפשרויות לימודים בקפריסין הרי שתמצאו כאן מידע שיאפשר לכם להתחיל את הבירור הכל כך חשוב הזה.

בתי הספר:

TLC private school –  TLC
International school of Paphos –  ISOP
ASPIRE private British school – Aspire

במקרה שהתשובות זהות לא נציין את שם בית הספר.

באיזה גיל ניתן להתקבל בית הספר?

TLC – תלמיד יכול להתקבל לבית הספר מגיל 4.5.
ISOP –  תלמיד יכול להתקבל לבית הספר מגיל 2.5.
ASPIRE – תלמיד יכול להתקבל לבית הספר מגיל 4.5.

מתי הוקם בית הספר?

TLC – שנת 2010.
ISOP –  שנת 1987.
ASPIRE – שנת 2011. 

האם ניתן להתקבל לבית הספר באמצע השנה?

כן, ניתן להתקבל באמצע השנה באישור מנהל בית הספר. בהתאם למקום פנוי ולעיתים נדרשת עמידה בבחינות כניסה.

מה הם תנאי הקבלה לבית הספר?

TLC – בית הספר פתוח בעקרון עבור כל הילדים וזאת במידה והנהלת בית הספר מחליטה שבית הספר מתאים לילד ויביא לו תועלת. ובכל זאת, יש שלבי קבלה הכוללים ראיון תאום ציפיות עם הילד וההורים, הערכת רמת הילד במקצועות למידה שונים וכמובן הערכת רמתו באנגלית. לפי הערכות אלו ובתאום עם ההורים יקבע מסלול הלימודים הנדרש כולל אפשרויות תגבור במקצועות ספציפים. 
ISOP &  ASPIRE – אין מבחן כניסה, הילד יעבור מבחן להערכת היכולות באנגלית ובמקצועות אחרים כדי לשבצו ברמה המתאימה עבורו.

האם יש רשימות המתנה?

כן. בחלק מהכיתות יש רשימות המתנה. רצוי להתחיל את הקשר עם בית הספר ולרשום הילדים כבר בשנה שלפני המועד המבוקש.

מהי חלוקת הגילאים?

טרום יסודי  עד גיל 6, יסודי עד גיל 12, חטיבה עד גיל 15 ותיכון עד גיל 18.

כמה ילדים יש בכיתה?

TLC – לרוב עד 20 תלמידים אבל עכשיו בגלל ההגבלות של תקופת הקורונה עד 15 תלמידים.
ISOP – לפי משרד החינוך בקפריסין מותר שיהיו עד 24 תלמידים בכיתה, אנחנו משתדלים שהכיתות יהיו קטנות מ 24 תלמידים.
ASPIRE -עד 22 ילדים בכיתה.

כמה ילדים יש בבית הספר?

TLC –  כ- 260 תלמידים
ISOP – כ – 750 תלמידים
ASPIRE -כ – 350 תלמידים

ההיסטוריה של קפריסין

ההיסטוריה של קפריסין

מהלך ההיסטוריה הידועה של קפריסין מתפרשת על כ- 10,000 שנה בהן היא נכבשה ויושבה פעמים רבות. האי משך תמיד את המעצמות הדומיננטיות באזור בשל מיקומו

קראו עוד »
Booking.com

מהי תוכנית הלימודים?

בכל בתי הספר הבינלאומיים בפאפוס עוקבים אחרי תוכניות משרד החינוך הבריטי ועומדים בכמה מבחנים במהלך שנות הלימודים. למבחנים אלו יש שמות מאוד ארוכים ולכן נתנו להם ראשי תיבות. מוזמנים להכנס לקישורים ולקרוא בהרחבה אבל רק נגיד לפני זה שכל התעודות שמקבלים התלמידים בסיום בית הספר מוכרות ע"י המוסדות להשכלה גבוהה בקפריסין יחד עם כל מדינות אירופה וארה"ב.

GCSE

IGCSE

A Levels

IA Levels

Cyprus Apolytirion

IELTS

אלו תוכניות חברתיות מתקיימות בבתי הספר?

TLC – בבית הספר מתקיימת תוכנית חינוך אישית, חברתית ובריאותית. בית הספר מקפיד לשמור על קשר חזק עם הקהילה וקשר רציף עם משפחות הילדים. 
ISOP – תוכנית הלימודים משופרת באופן משמעותי על ידי פעילויות חוץ-לימודיות עבור תלמידי היסודי והתיכון. אלו משתנות משנה לשנה, תלוי בביקוש. ספורט, מוסיקה ודרמה מוצעים תמיד. לתלמידי בית ספר תיכון מוצעת הזדמנות להשתתף בכנסים של האומות המאוחדות ובאירועים בינלאומיים אחרים. לתלמידים מוצע מגוון רחב של לימודי שטח וביקורים מחוץ לבית הספר. כך נחשפים התלמידים לחוויות חינוכיות ותרבותיות מרגשות בכל הגילאים. כמו כן מעודד בית הספר שירות בקהילה, כאשר התלמידים תורמים מזמנם ולוקחים חלק בעבודות התנדבות בקהילה המקומית. 
ASPIRE – הרבה פעילויות אחה"צ החל מכיתה ג'. 

באיזו שפה נערכים הלימודים?

אנגלית

האם יש מורים דוברי עברית?

בינתיים לא.

כמה ילדים ישראלים לומדים בבית הספר?

TLC – בבית הספר לומדים כיום כ- 15 ילדים.
ISOP – כ-  7 ילדים.
ASPIRE -מעט (לא קיבלנו מספר מדוייק).

צריכים הסעה משדה/לשדה התעופה Booking

תכננו מראש את האיסוף שלכם משדה התעופה או מהמלון. להגעה בראש שקט.
השקעות נדלן בפאפוס השקעה בפאפוס

מדריך נדל"ן בפאפוס 2022

מדריך נדל"ן בפאפוס קפריסין שחשוב לקרוא לפני שמחליטים על השקעות נדל"ן בפאפוס או יזמות השקעה בפאפוס. כל מה שמעניין ואתם צריכים לדעת כמשקיעים. תקבלו מושגי

קראו עוד »

מה העלות לשנת לימודים?

TLC – משתנה לפי הגיל החל מ 3,000 אירו עד 7,500 אירו לבוגרים.
ISOP – מתחיל ב – 4,340 אירו לשנה עד 7,642 אירו לבוגרים. כמו כן יש אפשרות לתנאי פנימייה החל לילדים מגיל 11 עלות הפנימייה מתחילה ב- 24,242 אירו לשנה עד 25,324 אירו לשנה.
ASPIRE – משתנה בהתאם לגיל החל מ 3,000 אירו עד 7,650 אירו לבוגרים.

האם יש עלויות נוספות במהלך השנה?

כן, תלבושת אחידה, ספרים, טיולים שנתיים וביקורים במקומות.

משך יום הלימודים?

TLC – יום הלימודים מסתיים ב- 13:30 בגילאים המוקדמים. 14:00 ביסודי ו- 14:20 לחטיבה ותיכון. 
ISOP – יום הלימודים מסתיים ב- 13:10 בגילאים הצעירים וב- 14:20 עבור ילדי  החטיבה ותיכון.
ASPIRE – יום הלימודים מסתיים ב- 13:00 בגילאים הצעירים וב- 14:00 עבור ילדי  החטיבה ותיכון.

האם יש אפשרות לצהרון לאחר שעות הלימודים?

TLC – יש אפשרות לצהרון אחרי שעות הלימודים. ובכל מקרה הצהרון הזה פועל  בין שעה לשעה וחצי בלבד.
ISOP – יש מבחר מועדונים ופעילויות מחוץ לבית הספר. קיים צהרון שמציע אפשרויות טובות לחינוך אחה"צ. פתרונות נוספים עשויים להיות מוצעים על פי דרישה, כמו גם תוכניות בהתאמה אישית.
ASPIRE -יש אפשרות למועדון אחה"צ של בין שעה לשעה וחצי.

מהי עלות הארכת יום הלימודים?

TLC – כ – 5 אירו ליום.
ISOP – החל מ 50 אירו לחודש.
ASPIRE -החל מ 25 אירו לחודש.

האם יש הסעות לבית הספר?

כן. בתשלום.

יחס ילדים קפריסאים/זרים בבית הספר?

TLC – יחס 1:11
ISOP – יחס 1:3
ASPIRE -יחס 1:8

בכל בתי הספר יש יותר ילדי זרים מילדים קפריסאים.

מידע נוסף שהיה חשוב להנהלת בית הספר להעביר

TLC – בית הספר מתגאה ברמת החינוך בו, באופן השילוב החברתי של כל התלמידים והאינטימיות המאפשרת ויצירת קשרים הדוקה בין צוות ההוראה לכלל התלמידים. רוב הישראלים החיים בפאפוס וסביבתה שולחים ילדיהם לבית ספר זה. בית הספר קטן יחסית ולכן מאפשר יחס אישי והתייחסות לכל משפחה. 

גם במהלך כתבה זו היה ניתן להבחין בקלות שזהו בית הספר הנגיש ביותר מבחינת האינפורמציה וגם זה שהפגין את הנכונות הרבה יותר להתראיין ולספק את כל התשובות בסבלנות רבה.

ISOP – כ – 97% מבוגרינו מתקבלים לאוניברסיטאות הטובות ביותר בכל רחב העולם. בנוסף בכל קיץ בחודש יולי אנו מנהלים קייטנה (תכנית יום ומגורים).

ASPIRE – לא התקבל מידע מבית הספר.

השקעה יזמית בקפריסין

יזמות בקפריסין

יזמות בקפריסין ובעיקר יזמות נדל"ן בקפריסין כמו בכל מקום אחר מבוססת על יצירת ערך על ידי היזם. אומר, במקום לרכוש נכס קיים ולהשכירו כמו שהוא

קראו עוד »

לימודים בקפריסין - בתי ספר ציבוריים בפאפוס - שאלות ותשובות

באיזה גיל ניתן להתקבל לבית הספר?

ילדים יכולים להתקבל לבית הספר מגיל 6.

האם ניתן להתקבל לבית הספר באמצע השנה?

כן, ניתן להתקבל באמצע השנה באישור מנהל בית הספר. בהתאם למקום פנוי ולעיתים נדרשת עמידה בבחינות כניסה.

מהם תנאי הקבלה לבית הספר?

אין מבחן כניסה רשמי. הילד יעבור  מבחן להערכת היכולות כדי לשבצו ברמה המקצועית המתאימה. הרישום נעשה במחלקת החינוך במשרדי עיריית פאפוס ונדרש לקבל את אישורם. ההרשמה נעשית ב- 15 הימים הראשונים של ינואר. יש להביא תעודת לידה, פנקס חיסונים. חשבון חשמל או מים המעידים על כתובת מגורים.

האם קיימות רשימות המתנה?

בחלק מהכיתות יש רשימות המתנה. בדרך כלל ישתדלו שההרשמה תהיה לבית ספר הקרוב למגורי המשפחה.

מהי חלוקת הגילאים?

יסודי עד גיל 12 על יסודי/תיכון עד גיל 18.

כמה ילדים לומדים בבית הספר?

תלוי בבית הספר הספציפי כמובן. ברוב בתי הספר ילמדו בין 120 ל- 500 ילדים.

כמה ילדים לומדים בכיתה?

עד 30 ילדים בכיתה אם כי משתדלים שפחות.

מה לומדים בבתי הספר הציבוריים?

די דומה לישראל. התלמידים ילמדו מקצועות ליבה והרחבה כגון יוונית, מתמטיקה, היסטוריה, גאוגרפיה, אומנות, דת, אנגלית ומדעים,

בתיכון יש תוכניות נוספות, סטודיו לאומנות, מעבדת מדע ומעבדת מחשבים.

אילו פעילויות חברתיות מתקיימות בבית הספר?

פעילויות סטנדרטיות על פי הנחיות ותוכניות משרד החינוך הקפריסאי בנושאי טיולים, טבע, תרומה לקהילה וכדומה.

באיזו שפה מתקיימים הלימודים?

ביוונית

האם יש מורים דוברי עברית?

לא.

אבל מי יודע….

כמה ילדים ישראלים לומדים בבתי הספר הציבוריים בקפריסין?

נדיר, זו הייתה התשובה.

אישית, לא מכירים אף ילד שכזה ואם במקרה המשפחה הנדירה הזו קוראת את הדף … נשמח לשמוע מכם כדי לקבל מהידע והנסיון שלכם.

רוצים לטייל בקפריסין Booking

שדרגו את השהות שלכם בקפריסין עם רכב שכור תוכלו להגיע למקומות מבודדים, קסומים ומפתיעים.

מה העלות לשנת לימודים?

בחינם.

האם יש עלויות נוספות במהלך השנה?

כן, תלבושת אחידה, ספרים, טיולים וביקורים במקומות.

משך יום הלימודים?

יום הלימודים מתחיל ב- 07:30 – 07:45 ומסתיים ב- 13:00 בגילאים הצעירים וב- 15:00 עבור ילדי החטיבה והתיכון.

האם יש אפשרות לצהרון לאחר שעות הלימודים?

לא.

האם יש הסעות לבית הספר?

כן. ובחינם.

כתבת המשך על האוניברסיטאות בקפריסין תפורסם בהמשך.

שתפו בפייסבוק

מצאתם הכתבה מועילה עבורכם? אתם חושבים שתועיל לחברים מתעניינים? נשמח אם תשתפו אותה במדיה לבחירתכם.

לפרטים נוספים אנא השאירו פנייתכם וניצור אתכם קשר בהקדם

טלפון : 052-445-5128

אימייל: [email protected]

אתר: omroads.com