כפרים מסורתיים במחוז פאפוס

בקפריסין מרחב כפרי מהמם ביופיו ומאפשר לנו למצוא מקומות קסומים לשהות בהם לחופשה או למגורים ממש. ימי הקורונה הגבירו משמעותית את הביקוש לאזור הכפרי וניכרת בהם תנופת פיתוח. האיחוד האירופי הכיר בכפרים בקפריסין כאתרי מורשת בין לאומים ולכן משקיע כספים רבים בשיחזורם. יש המון כפרים ומן הסתם לא נוכל לכתוב כאן על כולם. נתמקד בכפרים במחוז פאפוס בו אנו חיים.

בדף זה תוכלו למצוא מידע על כפרים שאנחנו אוהבים ומוצאים אותם מעניינים .חילקנו אותם על פי אזורים גיאוגרפים. אם תרצו לדעת עוד, תצטרכו לקרוא יותר ולבסוף, כמו תמיד, אין תחליף להסתובבות של ממש, לראות במו עיניכם וחשוב מכך, להרגיש את האווירה בכל כפר וכפר שמעניין אתכם. 

חלק מהכפרים סביב פאפוס הפכו מזמן למעין פרברים ועליהם לא נפרט בכתבה זו. פה נדבר על כפרים ששמרו על צביון מסורתי יותר.

אנחנו

למה אנחנו?

שלום לכם ושמחים שקפצתם לבקר אותנו. אנחנו מוריה ואופיר וכתבנו את האתר הזה במו ידנו על מנת לעזור ולקדם את הצלחת הישראלים המגיעים לקפריסין למטרות שונות ועל הדרך גם להרוויח מעמל כפינו והשרות האיכותי אותו אנחנו מציעים לכם .

קראu עוד »

Episkopi

כפר קטן המתמזג בסביבתו, בעל נוף ייחודי של סלעים מחוספסים משובצים בגפנים, המון עצי שקד, הדרים ועצי זית. רק 11 ק"מ צפונית-מזרחית לפאפוס, ניתן להגיע לכפר על ידי יציאה לכיוון Konia מהכיכר המרכזית של פאפוס-לימסול.

שמו של הכפר מקורו בכך שבעבר היה מקום מושבו של הבישוף אפיסקופוס שבתקופה הפרנקית קבע את מקומו בכפר. הבישוף האורתודוקסי מפאפוס, שהעביר את מושבו מפוליס בעקבות רדיפות האורתודוקסים על ידי הלטינים. לפני כן, הכפר היה ידוע בשם 'קומי'.

סנט הילריון הגדול (291 – 371 לספירה) – שהוא דמות דתית בעלת חשיבות רבה בקפריסין – העביר את השנים האחרונות לחיי הנזירות שלו על גבעה מחוץ לכפר, שם גם עזר לאנשים רבים על ידי ריפוי או על ידי גירוש שדים. המבקרים יכולים לראות תחילה את המערה בה נקבר על פי המסורת. ויכולים גם להדליק נר בהמשך בכנסיה שנבנתה לכבודו. הצלחה ומעשי ניסים מובטחים מראש לאלו שיכבדו את זכרו.

האזור הוא גן עדן לחובבי הטבע, מושלם לטיול ולהליכה, בזכות ארבעת מסלולי הטבע המסודרים שלו וסלע אפיסקופי המהמם, מונוליט מרשים שהוא ביתם של בזים נדירים. נחל Ezousa עובר ממש בכפר. מידע על סביבתו של הכפר ניתן למצוא במרכז הסביבתי מספר מאות מטרים מהכניסה לכפר מכיוון פאפוס. הכפר אידיאלי לעיסוק בתיירות כפרית בזכות סביבתו השלווה והירוקה ומקומו הקרוב לפאפוס.

Amargeti

כפר נעים ומסביר פנים לזרים. ובהתאם תמצאו בו הרבה משפחות אנגליות ומעוד לאומים. הכפר ממוקם כ- 25 דקות נסיעה מפאפוס על הכביש המוביל ל- Panagia ומהווה חלק מהכפרים סביב עמק ה- Ezousa.  גובהו כ- 400 מטר מעל הים ולכן נהנה ממזג אוויר משובח בקיץ ודורש חימום בחורף. מבנה הכפר שטוח יחסית ולכן נוח לטיולים רגלים באזור.

סביב הכפר מספר טברנות ומיזמי אגרותוריזם. ניתן למצוא בו הרבה גפנים, עצי הדר, זיתים ושאר ענפי חחקלאות. אזור הכפר מעניין גם אכיאולוגית ומשלחות מכל העולם מגיעות אליו כדי לבצע חפירות השופכות אור על התקופה הונציאנית והפרנקית בקפריסין.

במרכז הכפר כיכר מסורתית גדולה ובה חנות, קופי שופ וטברנה הפתוחה לעיתים. אמרגטי הוא כפר פעיל חברתית והחגיגה השנתית בו מושכת אליה המונים מכל רחבי המחוז.

Panagia

הכפר היפה ממוקם כ- 33 ק"מ צפונית-מזרחית לעיר פאפוס, ומציע תיירות כפרית בסביבתו הטבעית. החלק הגדול ביותר שלו נמצא בתוך יער פאפוס, בגובה של 850 מטר מעל פני הים.

שמו של הכפר מקורו מהשם Panagia (מרי הבתולה), שהמנזר השכן Panagia Chrysorrogiatissa מוקדש לה. תיאוריה אחת מאמינה כי תחת השלטון הפרנקי, הכפר היה נקרא בשם Casal Nostra Donna (של מרים הבתולה). המנזר מכיל אייקונים מעניינים ותשמישי קדושה, מדי שנה ב 14 באוגוסט מתקיים בכפר פסטיבל דתי גדול לכבוד הבתולה מריה.

הכפר מפורסם גם בזכות היותו עיר הולדתו של הנשיא הראשון של הרפובליקה – הארכיבישוף מקאריוס השלישי – עם שני מוזיאונים המוקדשים לארכיבישוף המנוח; בית המשפחה של הארכיבישוף והמוזיאון לקרן התרבות שלהארכיבישוף מקאריוס השלישי.

מראות מעניינים נוספים כוללים את היקבים המקומיים, המנזר Agia Moni ושביל הטבע Vouni Panagias המתחיל בכיכר העיר ונמשך שלוש שעות. המבקרים יכולים ליהנות גם מהפסטיבל 'Ta Rogiatika',שמתקיים מדי שנה ב- 15 באוגוסט, וכולל מופעי מוסיקה וריקודים.

הגידולים העיקריים של הכפר כוללים בין השאר גפנים, עצי פרי שונים, קטניות, עצי שקד וזית.

זהו כפר גדול ובשל ריחוקו מפאפוס תוכלו למצוא בו את כל השרותים הנדרשים. בשל גובהו ומרחקו מהעיר נמצאים בו מעט זרים המתגוררים באופן קבע אבל בקיץ, מזג האוויר בו מצויין והוא מהווה כפר נופש מבוקש. הכפר משקיף גם על מאגר מים גדול (Kannaviou) שנוצר ע"י הסכר על מקורות ה- Ezousa שכבר הזכרנו קודם לכן.

עוד אטרקציה בכפר הוא בית קפה מהמם בשם Secreat garden שבימי קורונה אלו קצת נסגר אבל אנחנו מקווים שנוכל לשוב אליו במהרה. עוד באזור תוכלו למצוא את כבש הבר הקפריסאי הנקרא Moufion

מעונינים שנלווה אתכם לכל מטרה במחוז פאפוס? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Kathikas

כפר גדול יחסית שמרכזו שמר על האופי המסורתי. אחד הכפרים האהובים על הקהילה האנגלית בשל מיקומו, כ- 10 דקות נסיעה מ- Peyia וגובהו ( כ- 700 מטרים), אחד הכפרים ההיסטורים של המחוז ומציע המון אטרקציות תיירותיות, טברנות משובחות והרבה מקומות ללינה כפרית. מפאפוס, מרוחק הכפר כ- 30-40 דקות נסיעה צפונה. הכביש היוצא מפאפוס צפונה איטי לעיתים אך ברגע שיפתח השלב הראשון של הכביש החדש מפאפוס לפוליס תוכלו להגיע אליו מהר יותר.

כמו כן, נחשבות אדמות הכפר למעולות בקפריסין לצורך גידול גפני יין ובהתאם גם מחירם. בכפר וסביבתו  שוכנים מספר יקבים והידוע בהם נקרא Vasilkon. ניתן לבקר בו ולטעום מהיינות המקומים.

יש ויכוח לגבי מקור השם של הכפר, או שהוא נובע משם הבעלים המקורי של הכפר, או מהפועל 'לשבת' – kathizo’‘ ביוונית – בגלל התפיסה שהכפר נראה שטוח כשמסתכלים עליו מרחוק.

הכפר ידוע במסורת חגיגות חג הפסחא הגדולות שלו כשהמבקרים מוזמנים לצפות בהם בתקופת חג הפסחא היווני האורתודוכסי. ביום שישי הטוב נשיא מועצת הקהילה לוקח על עצמו את תפקיד ישו, ונושא את הצלב מהקפלה של Agios Onouphrios עד לכנסיית Panagia Evaggelistria, כאשר שאר בני הקהילה הולכים אחריו.

Booking.com

Drouseia

הכפר ממוקם בגובה של 630 מטר  מעל מפרץ  Latchi. שמו נגזר מהמילה היוונית DROSERA שמשמעותה קרירות, מאחר והוא נהנה מרוח קרירה המגיעה מכיוון שמורת האקאמס. נמצא כ- 7 ק"מ מ- Kathikas אבל קרוב יותר לים ומחלקים גדולים ממנו נשקף נוף ים מרהיב.

גם בכפר הזה תמצאו אנגלים רבים, בדיוק כמו בשאר הכפרים השכנים. ב- Drouseia שני מלונות של ממש בנוסף למקומות לינה כפריים מסורתיים. מרכז הכפר היפהפה ששופץ לאחרונה מכיל כמה טברנות, חנויות ושאר דברים שתיירים אוהבים.

במרחק של 30 ק"מ מפאפוס ו -10 ק"מ מפוליס.

אופיו המסורתי של הכפר נשמר דרך בתי האבן שלו בהם דלתות וחלונות העץ, וברחובותיו הצרים והמפותלים המציעים נוף מדהים של גבעות וחוף. הסביבה השלווה והמסורתית הופכת את המקום למושלם לתיירות כפרית, לינה זמינה בהרבה בתי הארחה, כמו גם בבתי האבן שבכפר.

הטברנות שבכפר ידועות באוכל המקומי המשובח שבהן, באווירה המשפחתית ובהכנסת האורחים הקפריסאית המפורסמת.

מלבד הנופים היפים, הכפר הוא ביתו של המנזר העתיק המשמעותי Agios Georgios Nikoxilitis, שנבנה במאה ה -15 ונבנה מחדש בשנת 1923 לאחר שנחרב בשריפה.

צריכים הסעה משדה/לשדה התעופה Booking

תכננו מראש את האיסוף שלכם משדה התעופה או מהמלון. להגעה בראש שקט.

Iniea

עוד כפר בחגורת הכפרים שמעל האקאמס. חלקו פונה לים ולשמורה ונהנה מנופים מרהיבים. זהו הכפר שמתפתח לו הכי לאט מכל החבורה ואנשיו ידועים כמעט קשים יותר משאר הכפרים. חיות בו כ- 10 משפחות אנגליות ועוד זרים אחרים. 

גם מרכז הכפר הזה עבר שיפוץ מאסיבי, תודות לכספי האיחוד האירופי. טברנה מקומית קטנה , קופי שופ וחנות משלימה את מרכז הכפר. המסורתי. חלקו הפונה לים משובץ בתים יפים שנבנו ע"י האנגלים שהגיעו למקום כשעוד היה הרבה ממה לבחור וניתן להגיע ממנו דרך שבילי עפר לשמורת האקאמס, מקום מעולה לאוהבי טיולי האופניים ובכלל הטבע הכפר בפרטי.

עוד אטרקציה ליד הכפר היא חוות החמורים בה ניתן לבקר ולהאכיל החמורים ועוד מיני חיות שהבעלים מחזיק שם. במקום גם נמכרים גידולים שהאיש מגדל במו ידיו כמו תאנים, ענבים, חרובים ועוד.

אטרקציה נוספת שנפתחה לא מזמן היא הסטודיו של לינה. אומנית ישראלית

רוצים לטייל בקפריסין Booking

שדרגו את השהות שלכם בקפריסין עם רכב שכור תוכלו להגיע למקומות מבודדים, קסומים ומפתיעים.

כאמור, ישנם עוד הרבה כפרים באיזורים שונים שטרם כתבנו עליהם בדף זה . אבל, אנו נמשיך ונעדכן את הדף כשיהייה לנו זמן לכך.

לפרטים נוספים אנא השאירו פנייתכם

וניצור אתכם קשר בהקדם

טלפון : 052-445-5128

אימייל: [email protected]

אתר: omroads.com