משקיעים בקפריסין - משקיעי נדל״ן בחו״לֹ

משקיעי נדל"ן בחו"ל – טיפים​

משקיעים בקפריסין? ידע ונסיון הם ערובה לניצחון

ריכזנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם רבות אם אתם רוצים להיות משקיעי נדל"ן בחו"ל ובמיוחד אם בחרתם להיות משקיעים בקפריסין. למתחילים ולעצמאים שבניכם ידע הוא ערובה להצלחה והכרות עם השוק והבנת כשלים אפשריים בדרככם יביאו לכם תוצאות טובות יותר ובוודאי ימנע מכם תסכול והפסד כסף. הטיפים הכללים נכונים לכל מקום בעולם בו תחליטו להשקיע ומאחר ואנחנו חיים את קפריסין הרי שלנוחותכם, הפרדנו הטיפים הספציפים לקפריסין.

אם אתם משקיעי נדל"ן בחו"ל שיהייה לכם בהצלחה בכל אשר תפנו. ממליצים לכם לקרוא הטיפים הכללים שהכנו מנסיוננו ונכונים לכל מקום בעולם. משקיעים בקפריסין? מתאים לכם להעזר בנו? לעבור התהליך בלב שקט? לפגוש צוות מיומן, מקצועי ומכבד? להנות מהתהליך מבלי לחשוש? דברו איתנו ובמחיר השרות הקבוע שלנו (ללא קשר לאחוזים או לסכום הרכישה שלכם) תקבלו לווי VIP מלא מההתחלה ועד הסוף. במחוז פאפוס אנחנו מהווים One stop shop עבור כל השקעה בפאפוס וסביבתה. מהפשוטה ועד המורכבת ביותר.

הטיפים האלו מגיעים מנסיון וישירות מהראש אל הדף ולכן מתנצלים מראש שאינם מסודרים על פי הגיון כלשהו.

השקעה יזמית בקפריסין

יזמות בקפריסין

יזמות בקפריסין יזמות נדל"ן בנייה בקפריסין לפרטים נוספים יזמות בקפריסין – מה זה אומר? יזמות בקפריסין ובעיקר יזמות נדל"ן בקפריסין (בנייה בקפריסין) כמו בכל מקום

קראו עוד »

משקיעי נדל"ן בחו"ל - טיפים

קניית נכס בחו”ל יכולה להיות מתגמלת במיוחד, אבל גם יכולה להיות חוויה לא נעימה אם אינכם יודעים מה אתם עושים. למזלכם קיים הרבה ידע בחוץ, כמו כן תוכלו להעזר בחוויות של אנשים אחרים שכבר הלכו בדרך הזו.

תמיד תשאפו לקבל מידע ממספר מקורות שונים. כך ניתן לבנות תמונה שלמה ואמיתית יותר של המצב הנוכחי ביעד המבוקש ומה נדרש יהייה לעשות על מנת להצליח. חשוב מאוד לעשות גם מחקר עצמאי משלכם כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הדברים הנכונים ושואלים את השאלות הנכונות לאורך הדרך.

משקיעים בקפריסין. תעיינו באתר שלנו. אנו חולקים בו הרבה ידע ובאהבה.

נשמע מצחיק קצת. מה יש לחשוב. באנו לעשות כסף לא?

אז כן בגדול אבל איך? פליפים, משכרה לטווח ארוך, השכרה לטווח קצר? לכל אחת מהדרכים יש אופי משלה. אז אם אתם בעלי אופי יזמי, בכייף לכו על פליפים. אם אתם שונאי סיכונים ורוצים לשבת בנחת ולהנות מהשקעתכם ללא סיבוכים מיוחדים לכו עלהשכרה לטווח ארוך. דעו מי אתם ולכו לכיוון הזה, לפחות בהתחלה. ימנע הרבה כאבים בעתיד. ראש פתוח זה טוב, ללמוד דברים חדשים זה מצויין, אבל לאט ובבטחה. פשוט אל תתפתו לסיפורי הכסף הגדול ואל תתנו לאנשים בדרך לנסות ולשנות אתכם. 

מאיפה אתם מביאים הכסף הראשוני? מתי תדרשו לו בעתיד? האם יתכנו שינויים שיחייבו אתכם למכור ולצאת מהר? האם משכנתא היא אופצייה במדינה בה אתם רוצים להשקיע? כמה למנף עצמכם? כל זה חשוב כי למשקיע טוב יש גם אסטרטגיית יציאה מההשקעה באם יצטרך.

בקיצור. תגדירו תקציב ותשמרו עליו. תמיד יהייה משהו יותר טוב ב "רק" קצת יותר כסף. תוציאו מהלכסיקון שלכם צומחים כגון "הזמנות חד פעמית" ועוד כאלו. תמיד תהייה עוד הזדמנות בעתיד, ועתהיו מנוסים יותר,  מוכנים יותר ומתוקצבים בהתאם תגיע ההזדמנות הנכונה עבורכם.

לכל מדינה מערכת חוקים משלה, תרבות עסקית משלה, מערכת מיסוי משלה, רגולציות משלה, ועלויות רכישה ספציפיות משלה. קחו לכם את הזמן הנדרש ותתעמקו בתהליך הטכני הזה ומה זה  אומר עבורכם מבחינת זמנים, תהליכים וכדומה. לפני השקל הראשון שאתם מוציאים תדעו בדיוק לאן זה יוצא, מה יהייה קצב התשלומים, מתי תסתיים העסקה ומה השלבים שתצטרכו לעבור בדרך,. 

משקיעי נדל"ן בחו"ל חשופים לשינויי שערי מטבע. ישנן הגנות שניתן לבצע כדי להקטין את הסיכונים  אבל צריך לקחת זאת בחשבון. גם להעברות ממדינה למדינה יש עלויות. תחשבו אותן מראש ותראו כמה עולה לכם להמיר כספים ולהעבירם בין חשבונות ותתיחסו לעלות הזו בחישובי הרווח העתידי שלכם.

אין מספיק דגשים שאנחנו יכולים לכתוב על העניין. תבדקו טוב טוב, קבלו המלצות מנסיון, תוודאו שזה שמביא אתכם למשרד ספציפי לא עושה זאת תמורת עמלות מהמשרד. פשוט תבחרו היטב. 

רמת מקצועיות העו"ד המלווה אתכם היא קריטית להצלחתכם ולשמירה על האינטרסים שלכם במדינה זרה. תבחרו לא טוב, אתם עלולים למצוא עצמכם בבור שלא תדעו איך לצאת ממנו.

נכון שעל פי הסטטיסטיקות. קרוב ל- 7% מהמשקיעים קונים נכסים מרחוק מבלי לראותם כלל. אבל אתם שייכים ל- 93% האחרים, בוודאי בשלב ראשוני של כניסתכם לעולם השקעות נדל"ן בחו"ל. אין תחליף הולם ללראות, לשמוע ולהריח את הנכס המיועד ולא פחות חשוב, את סביבתו. לדבר עם אנשים מהאזור שאין להם אינטרסים בכם יכול להיות רעיון מצויין

אל תדברו הרבה במהלך הסיור/ביקור שלכם בנכסים שונים. תמיד תהיו מנומסים ותתנו לאחרים לדבר. תקשיבו, תרשמו, תחייכו ולאחר מכן תשבו עם עצמכם בנחת ותרשמו לכם את האינפורמציה בצורה מסודרת, תתיעצו עוד אם אתם רוצים ורק אז תחזרו עם תשובה/הצעה. תזהרו מאמרות כמו "יש לי עוד שלושה מתעניינים רצינים אז כדאי לך למהר". המהירות מה… כבר למדנו עוד שהיינו צעירים.

הקנייה היא שלב אחד בהשקעה ורצוי מאוד שתדעו מה אתם עושים הלאה. האם באמת יש למי להשכיר, האם יקחו מכם דמי ניהול גם אם הנכס עומד ריק. מה יהיו עלויות השיפוץ אם נדרש או עלויות המכירה אם מדובר בפליפ וכדומה. תהיו מאוד ברורים עם עצמכם לאן מתקדמים לפני שמשלמים.

החלטת להיות משקיעי נדל"ן בחו"ל בכלל או משקיעים בקפריסין בפרט?

עדיף לכם לפספס תשע עסקאות טובות מאשר ליפול באחת רעה!

משקיעים בקפריסין - טיפים

יש להניח שאתם שואלים בהשוואה ליוון. אז קפריסין אינה יוון מהרבה בחינות ואחת מהן היא מוגבלותו של קו החוף בקפריסין לעומת השפע ביוון. לכן לגור בפאפוס ”על הים” אומר השקעה בנכס נדל”ן ששווה מעל מיליון אירו. חלום יקר לכל הדעות, אבל לגור בטווח של 10-15 דקות נסיעה מהים זה כבר חלום שעלותו זולה בהרבה. כמה שתהיו יותר גמישים מחשבתית יזרמו אליכם הצעות מכוונים שאולי לא חשבתם עליהם קודם לכן.

כדאי לקחת הזמן. ראינו קליינטים אימפולסיביים שמיהרו ונחבלו קלות במקומות בהם קצת סבלנות הייתה מאפשרת השקעת נדל”ן הרבה יותר טובה. מבאס. אתם תראו מגוון של נכסי נדל”ן בפאפוס וסביבתה. זה טוב ונדרש כדי לברר ולדייק את הרצונות והצרכים שלכם. בית בעיר, דירה בפאפוס במתחם מגורים מסודר עם בריכה, בית בכפר בסביבת פאפוס, שטח לבנייה וכדומה. יש כאלו המגיעים והחלום לבית אבן מסורתי בכפר בוער בהם. אבל בסוף הביקור מחליטים דווקא על דירת שני חדרי שינה במתחם מגורים בפאפוס. לפעמים קורה ההפך, משקיעי נדל”ן שבאו לרכוש דירה יד 2 בפאפוס וסיימו ברכישת בית כפרי שליו הממוקם בגבעות סביבה.

משקיעי נדל"ן בחו"ל שבחרו להשקיע בשוק בקפריסין צריכים לקחת בחשבון שהוא השתפר מאוד מבחינת הסדר והבקרה המופעלת עליו. מהבחינה הזו, קניית נדלן להשקעה בקפריסין הינה בטוחה יותר משבעבר. הבנקים בקפריסין קשים יותר בהתנהלותם משהיו והבקרות הורחבו משמעותית.

ןעדיין יש שאריות מימים עברו. ולכן, כל נכס נדל”ן בכל מקום בקפריסין, להשקעה או מגורים צריך להיבדק בקפידה. אל תסתמכו על מה שאומרים לכם בעיניים עצומות כי אם תעשו זאת מספיק זמן, הנפילה תגיע.

מערכת המשפט בקפריסין מתייחסת לקניית נדלן כמו בישראל. שתי המערכות מבוססת במידה רבה על החוק האנגלי ושומרת על זכויות הקונה בדרכים רבות. נדל”ן להשקעה בקפריסין מהווה מרכיב חשוב בכלכלה הקפריסאית ולכן הרוכשים נדל”ן להשקעה בקפריסין זוכים להגנות ממשלתיות. משרד רישום המקרקעין בקפריסין (Land registry) מספק מספר מכשירים משפטים פשוטים ויעילים המגנים על זכויות הבעלות שלכם. בתקופה הרכישה עד שנכס הנדל”ן החדש שלכם בקפריסין מועבר על שמכם.

בקפריסין עדיין לא מקובלת מכירת נכסים באתרים דמויי יד 2 כמו בישראל. לרוב תעברו דרך מתווכים מקומיים. כולם נחמדים, כולם מציעים לכם קפה בחיוך וכולם נותנים לכם הרגשה טובה וממש חברית. איך תדעו אם הכל נכון או שסתם משחקים איתכם? אז קודם כל כנראה שלא תוכלו לדעת לבטח ועדיין להרגשתכם יש חשיבות רבה. אם משהו צורם לכם לכו משם ותמשיכו הלאה. תעשו שיעורי בית ותבואו מוכנים. כשהמתווך יבין שאתם יודעים יותר הוא יתייחס אליכם ברצינות רבה יותר וישקיע יותר במציאת נכס הנדל"ן בפאפוס שיתאים לכם.

תמיד תהיו חיובים ותזכרו שהם לא עובדים אצלכם בשכר, יחס טוב מצידכם יביא ליחס טוב מצידם ולקנייה מוצלחת יותר של  נדלן להשקעה בקפריסין . אל תשחקו אותה מבינים אם אתם לא, קולטים עליכם בשתי דקות וזה יזיק לכם. תזכרו שחלק מתווכי דירות בקפריסין מדברים אנגלית פחות טובה ממה שהם מוכנים להודות וזה פתח לקצרים בתקשורת, דברו לאט וודאו הבנה. ושוב נדגיש, מידת הצלחת התהליך  העצמאי שלכם תלויה במתווך איתו תעבדו.

אנחנו עובדים מול מגוון מתווכים שמכירים כבר שנים והרוויחו את האמון הניתן בהם ביושר.

 קניית נדלן בקפריסין באופן עצמאי דרך מתווך מקומי בפאפוס תתקיל אתכם פעמים רבות בנכסים עם סיפורים. סיפורי ירושות ובעלויות משותפות. סיפורי בעלים שקשה לאתר ורק למתווך אפשרות להגיע אליו. סיפורים על בעלויות היסטוריות של זרים שהגיעו לקפריסין כדי להשקיע בנדל”ן או להגשים חלום בדמותו של בית מסורתי בכפרים ונעלמו ללא שוב. ועוד ועוד ועוד. לעיתים הסיפורים מרתקים, לעיתים נכונים ולעיתים לא בדיוק. לפעמים הסיפורים יביאו לעסקאות חלומיות שרווח רב בצידן ולעיתים יסתיימו במפח נפש ואובדן כספכם. הצעתנו לכם הפועלים עצמאית… פשוט המנעו מהם וחפשו נכסים ברורים ונקיים יותר.

מצד שני, מה לעשות? לעיתים כדי להרוויח כסף יש לשמוע סיפורים, להתקל בבעיות ולהתמודד עם קשיים. זה מה שאנחנו עושים על בסיס יומיומי. יש לנו את הקשרים הנכונים ואנחנו יכולים לפעול במהירות ויעילות (עדיין בהתאם לקצב קפריסין). לא נרתע מעסקאות מסובכות כל עוד יש דרך ברורה וחוקית לבצע אותן. ונוכל לסייע בידכם להכנס להשקעות נדל"ן בפאפוס בדרגת סיכון גבוהה יותר שלא הייתם יכולים להכנס אליהן לבד אפילו אתם משקיעי נדל"ן בחו"ל עם ניסיון רב, בוודאי נכון למתחילים שביניכם.

אז אם ניתקלתם בנכס כזה, שממש מעניין אבל נראה לכם מסובך? בשביל זה אנחנו כאן. כנסו לדף שלנו שמסביר מי אנחנו ומה אופן העבודה שלנו. תערבו אותנו, תשלמו את עלות השרות וביחד נתמודד עם הכל. 

בעת קניית נדלן להשקעה בקפריסין שאינו Resale ברור. קודם כל ולפני הכל יש לברר חובת מע”מ על העסקה. לאחרונה הוטלה חובת מע”מ גם בשוק הנדל”ן הקפריסאי, נכסי נדל”ן וקרקעות. אבל הנושא עדיין אינו ברור ולעיתים קשה לדעת אם כן תצטרכו לשלם מע”מ או לא ובאיזה שיעור. רק שהעסקה מובאת לאישור שילטונות המס בקפריסין תדעו ואז כבר מאוחר כי החוזה חתום. לכן חשוב לברר טוב מראש ולזכור ולהתייחס גם בחוזה הקנייה לאפשרות שכזו. 

חוץ ממחיר הבית יש עלויות נוספות במיסוי, תשלומי אגרות, שכר טרחה לעו”ד וכו’. במקרים רבים זה נראה מעט אבל זה מצטבר וזה באירו! אומר תכפילו כמעט בארבע להבנת הסכומים בשקלים. חשוב מאוד לספור את הכל כדי שלא תופתעו בסיום התהליך. בדירות בקומלקסים מסודרים עם בריכה, גינון, נקיון וכו' צריך לבדוק מה עלות אחזקת הקומפלקס (Communal Fee). ובדיקה אמיתית הכוללת גם חובות עבר אינה נעשית בשיחה עם המתווך. מה שלא תבדקו אתם או אנשים מטעמכם מול חברות האחזקה יחזור אליכם כבומרנג.

משקיעים בקפריסין. מצאתם  השקעתכם ועכשיו הזמן לשלוף הארנק ולשלם. התהליך מתחיל לרוב בתשלום דמי הזמנה. לפעמים יקרא Reservation fee ולעיתים יתחסו לתשלום כ- Deposit תשלום זה עומד על 1000-2000 אירו ברוב המקרים ונועד לשמור עבורכם את הנכס עד להשלמת החוזה. במידה ויש בעייה מצד המוכר תקבלו את דמי ההזמנה ששילמתם חזרה אך במקרה ואתם בוחרים לבטל את העסקה ישאר הכסף בידי המוכר. מסתבר שבלהט הרגע וההתרגשות אנשים שולפים את הארנק ומעבירים כסף לידי המתווך או בעלי הדירה בפאפוס. ממשיכים לחגוג את השקעת הנדל”ן החדשה או בית המגורים החדש שלהם בפאפוס באיזו מסעדה טובה וחוזרים למחרת לישראל שמחים ומאושרים. הרבה פעמים זה ילך טוב ולפעמים לא. אז תשמרו הראש שלכם במקום ותזכרו לחתום על הסכם הזמנה וקבלה על הכסף ששילמתם. וזה נכון גם להמשך דרככם בקפריסין. שום כסף לא עובר מכם למישהו ללא קבלה או אישור כלשהו על קבלתו.

חתימה על הסכם זה ואפילו תשלום ה – 1000-2000 אירו שהעברתם לידי המוכר אינו מבטיח דבר. אם למחרת ימצא קונה שישלם 10K יותר על הנכס  יחזיר לכם ה- 2,000 אירו ששילמתם וימשיך הלאה. השלב היחידי שנועל מוכרים הוא חתימה על חוזה והפקדתו ב- Land registry. ולכן גם הם לא מסכימים לחתום על חוזה לפני שהועברו לפחות 30% ממחיר הנכס.

אין מה לעשות ואיך שלא תסובבו את זה, קניית נדלן להשקעה בקפריסין מרחוק אינה מומלצת. וזה נכון לכל מקום אחר בו תבחרו להשקיע. אין תחליף להמצאות רציפה במקום. כשאתם קונים עצמאית ומגיעים רק לכמה ימים בכל סיבוב שלכם בקפריסין אתם יודעים פחות וגם מתייחסים אליכם אחרת. רוצים לבד? תצטרכו להשקיע זמן, כסף ומאמץ ולהגיע לקפריסין , לשכור רכב, לשהות במלונות ולהסתובב הרבה.
אבל, איך נגיד את זה ברור? אותנו רואים המתווכים בפאפוס כל הזמן. נפגשים גם בארועים חברתיים בנוסף לענייני עבודה, נמצאים שם פיזית בשטח מבלי כל מיני שיתופי פעולה מרחוק. ובקפריסין כמו בישראל. קרוב לעין… קרוב ללב.

משרד עריכת הדין שילווה את העסקה שלכם יכול עשות את כל ההבדל בין עסקת נדל"ן מוצלחת לאחת שנכשלה. ישנם הרבה דברים שנדרש לבדוק ולוודא בתהליך רכישת נכס נדל"ן להשקעה בקפריסין וחשוב שתבחרו משרד שבקיא בכולם ומעודכן בכל השינויים שמתרחשים בימים אלו בשל הגברת הרגולציה על שוק הנדל"ן בקפריסין. תגיעו לפגישת הכרות, תוודאו מה בדיוק השירות שינתן לכם, תשימו לב על מה אתם חותמים וכמו תמיד טוב לסמוך על תחושת הבטן שלכם, לא מרגיש לכם נכון תמשיכו הלאה.

במהלך השנים נתקלנו כבר בהכל, ראינו מקרים שעסקאות נדל"ן נכשלו בשל התלהבות יתר של עורכי דין שסיבכו הבנות פשוטות לכדי משברים בלתי פתירים. ראינו השקעות נדלן טובות שנכשלו בשל עיכובים שנגרמו מדחיות חוזרות ונשנות מצד עורכי דין עסוקים מדי או שסתם לא התאים להם. וראינו אנשים נפגעים מחוסר מקצועיות משוועת. לנו עורכת דין מועדפת שאיתה יש לנו נסיון חיובי רב שנים אבל זו לא חובה כמובן. אנחנו גם עובדים מול משרדים אחרים בפאפוס ויכולים לכוון אתכם למשרד שיתאים לכם ותרגישו בו נוח.

משקיעים בקפריסין כזוג? השקעתכם כדאית יותר ולמה אנחנו מתכוונים? אם אתם קונים יחד נכס בקפריסין ואם חוזה המכירה של הנכס הוא על שני שמות, הרי שמחיר הנכס יחולק לשניים ומדרגות המיסוי יחושבו לכל אחד בנפרד. חוסך לכם כסף.

מנטליות שונה, קשיי שפה ותרבות עיסקית אחרת מביאות לבעיות ואי הבנות מצערות. לרוב בלי שום כוונה רעה אבל כשזה קורה זה מצער מאוד ויכול לעלות לכם בכסף רב. כדי להמנע מכשלים שכאלו צריך שהחוזה יהייה מפורט ככל האפשר ויכלול בתוכו טיפול בשלל הכשלים העשויים לצוץ במהלך הדרך. זה נכון כשמדובר על השקעה בפאפוס או כל מקום אחר בקפריסין ובוודאי נכון אם מדובר בבית שאתם רוצים לעצמכם.

תמיד לזכור לפרט ולחשוב על הכשלים העלולים להתעורר בדרך מכיוון שחלקם לפחות בוודאי יגיעו. שוק הנדלן בקפריסין שופע בהם. והוא לא לבד כמובן. כל שוק נדלן בעולם מגיע עם הכשלים והבעיות שלו. פשוט צריך להכיר אותם ואז ניתן להמנע מהם בקלות ולהכניס את ההגנות הנכונות לחוזי הרכישה שלכם.

אם לא יופקד חוזה המכירה אתם צפויים לבעיות רבות בהמשך. הפקדת החוזה היא באחריותו של עורך הדין שלכם אבל תמיד אתם אחראים מעל. הגנו על השקעת הנדל"ן שלכם בקפריסין, או ביתכם החדש וודאו שההפקדה בוצעה ובקשו לקבל העתק של חוזה המכירה עליו מופיעות חותמות ה- Land registry

זהו מושג שתשמעו הרבה. הטייטל הוא תעודת הזהות של הנכס. הכל כתוב עליו והוא ניתן רק לנכס שעמד בכל הדרישות לבניתו וששולמו עליו כל המיסים. אפשר לקנות נכס נדל"ן בלעדיו אבל אם אתם מהעצמאים, סביר שתהיו חשופים לסיכון ובגדול. תמיד תבקשו לראות ופשוט אל תכנסו לעסקאות בהן ה- Title deed קיים אבל עוד לא הופק או שאפשר יהייה להפיק בעתיד וכו'. יש אחד עדכני אפשר להתקדם. לא אז לא. 

בשוק הנדלן בקפריסין יש Title לאדמה ו- Title לנכס הנדל"ן עצמו. פעמים רבות יגידו לכם שיש Title וכשתגיעו לראות יתברר שיש אחד אבל רק לשטח האדמה עליו בנוי הבית ולא לבית עצמו. כשאתם מקבלים את ה- Title תבדקו היטב שמה שכתוב והתוכניות המופיעות בו תואמות את המצב בשטח ולהפך. וקחו בחשבון שיש בעייה גם עם חלק מהמפתחים (Developers) בקפריסין כך שצריך לבדוק גם בתים חדשים מהניילון.

בכל מקרה, יש שלבים לקבלת הטייטל ולעיתים אנחנו יכולים להכנס לעסקאות על בתים כאלו, אבל אך ורק אחרי שנוודא שכל מה שנעשה עד עכשיו תקין והסיבה לאי קבלתו עד כה פתירה. אז גם אם הסתבכתם יש סיכוי טוב שנוכל לעזור אבל לא תמיד. יש מקרים אבודים, גם זה קורה.

נכון להיום, עם החקיקה החדשה. בתים בלי Title deed עדיין יכולים להמכר אבל אתם כקונים תוכלו להשתמש בו, להשכירו רק ל- long term ולהעבירו במשפחה וזהו. לא תוכלו להשתמש בו להשכרה תיירותית ולא למכור אותו בהמשך באופן חוקי. אז ממש כדאי  לשים לב לעניין.

אם אתם משקיעי נדל"ן בחו"ל המחזיקים בדרכון אירופי הרי שאין בעייה ותוכלו לרכוש כל מה שתרצו. משקיעים בקפריסין ואינכם אזרחים אירופים הרי שלא תוכלו לרכוש אדמה כלל ולכן תצטרכו או לפתוח חברה לצורך הרכישה. אם אתם רוצים לקנות שטח ושיבנו לכם את ביתכם, יש אפשרות כזו. זה בדיוק מה שאנחנו עושים במסגרת הפרוייקטים שלנו. אנחנו קוראים לעסקאות כאלו Plot&Build ומציעים זאת גם לכם. בנייה למגורים או בנייה להשקעה בקפריסין לפי פרמטרים מוגדרים וברורים.

כנסו לדף שהכנו בנושא יזמות נדל"ן בקפריסין ותראו מה אנחנו מציעים לכם.

ממש בימים אלו משנה קפריסין את מדיניותה לגבי השכרות תיירותיות או מה שהם קוראים Short term rental. מעכשיו יוכלו לעסוק בכך מחזיקי דרכון אירופי בלבד. אזרחים ישראלים שאינם מחזיקים בדרכון אירופי יצטרכו לפעול דרך חברות מקומיות או שיקימו חברה משלהם בקפריסין.

על מנת להסדיר את השוק הזה מחייבת כיום קפריסין את הרוצים לעסוק בכך לרשום את הדירה או הוילה שלהם במערכת ממשלתית ולקבל מספר סידורי אותו יצטרכו להזין לשתי מערכות ההזמנה התיירותית הגדולות, הרי הן AirB&B ו- Booking.com. מי שלא ינהג כך לא יוכל להשתמש במערכת ולמעשה עובר על החוק וצפוי לקנס אם יתפס בהפעלה לא חוקית שכזו. אגב, וילות שבהן מעל 6 חדרי שינה יצטרכו לעמוד בתקנים נוספים ולקבל אישור ממשרד התיירות הקפריסאי לפני שיוכלו לרשום הוילה במערכת. בהתאם יצטרכו המפעילים לגבות מע"מ שעומד על 9% (מע"מ על עסקי תיירות). במידה והכנסתכם מהדירה הזו עולה על כ- 15,000 אירו לשנה ולשלם מס הכנסה בקפריסין על פי המדרגות הקבועות בחוק או דרך מס החברות. מס ההגנה המפורסם אינו חל עליכם אם אינכם תושבי מס בקפריסין. בכל מקרה ענייני מע"מ ומיסוי יאה להם להיות נידונים עם רואה חשבון מקומי.

החקיקה הזו מגיעה בהתאמה להגברת הרגולציות בקפריסין על שוק הנדל"ן באופן כללי.

כן. חד משמעית. בוודאי שזה אינו נושא מלבב במיוחד ואיננו אוהבים להתעסק בכך אבל במידה ולא תהייה לכם אחת כזו שנכתבה ונערכה בקפריסין הרי שבמקרה המצער תטפל ממשלת קפריסין בתהליך וזה יכול לקחת שנים. ובינתיים לא יהייה ניתן לעשות דבר עם הנכס שלכם. אמנם חוקי הירושה בקפריסין שונים מבישראל אבל עדיין זרים יכולים לרשום צוואות המסתמכות על החקיקה בעניין ממדינות המקור שלהם.

אז מבאס אבל כדאי.

בימים אלו בקרות הבנקים בקפריסין די מוטרפות בהתאם לחוקי הלבנת ההון ובשל מעבר המשרדים הממשלתים לאופן עבודה נוקשה יותר, הכל נעשה בפגישות מתואמות מראש וזה תורם לאיטיות יתר עוד מעבר לקצב הקפריסאי הרגוע במילא. ולכן עסקה ממוצעת כיום אורכת כ 3-4 חודשים עד להשלמתה. 

אמרנו כבר שסבלנות בקפריסין היא מידה נדרשת?

עניין פרוצדורלי בלבד. מאחר ובין קפריסין לישראל אין אמנת מס הרי שהעברת כסף מישראל לקפריסין לצורך רכישת נכס נדל"ן כלשהו נדרשת לאישור מס הכנסה. זהו הליך רישומי בלבד, לא באמת ממסים אותכם.

מגיעים למס הכנסה או שרואה החשבון שלכם מגיע במקומכם יחד עם חוזה הרכישה ופרטי המוכר אליו אתם מעבירים הכסף ממלאים הטופס ומקבלים אותו חתום. מביאים אותו לבנק והכסף יועבר.

לעיתים, אם הבנק נחמד איתכם הרי שיהייה מוכן לחכות עד חודש לקבלת האישור ממס הכנסה ובינתיים יעביר הכסף מיידית.

אם יש לכם חשבון בנק בקפריסין הרי שתוכלו להעביר קודם אליו. העברה בין חשבונות שלכם אינה דורשת שום אישור או דיווח ומהחשבון בקפריסין לחשבון המוכר.

במקרה כזה תצטרכו להראות לבנק בקפריסין את מקור הכסף שאתם מעבירים ולספק את האישורים שהבנק יבקש. לא תשביעו את רצונם, הכסף יוחזר לישראל לאחר כבוד.

משקיעי נדל"ן בחו"ל, כמו גם משקיעים בקפריסין כדאי שיהיו מעודכנים גם במגמות גלובליות. כנסו לקישור הבא כדי לקרוא מה קרה בעולם הרחב בשנתיים האחרונות 

משקיעים בקפריסין. יש לכם שאלה משלכם? אנא השאירו אותה כאן ואנו נשיב ונוסיף אותה לדף הזה בהקדם

טלפון : 052-445-5128

אימייל: [email protected]

אתר: omroads.com